Krilo

Krilo se sastoji od kupole eliptičnog oblika koja ima gornju i donju površinu međusobno spojene rebrima aerodinamičnog oblika, kako bi i cijelo krilo imalo taj oblik nakon što u njega uđe zrak kroz otvore na prednjem bridu (napadni brid) tijekom njegovog kretanja tj. leta.

Materijali kupole su najčešće u današnje vrijeme Porcher Marine Skytex, Gelvenor i Dominico DOKDO. Vezu pilota s krilom čine stotine tankih špagica i sistem gurtni koje se kopčaju na glavne karabine sjedalice. 

Kada kupujete krilo, birate ga prema dvjema stavkama; Raspon mase kojom smijemo opteretiti krilo (vaša masa + masa cijele opreme) i kategorija krila.

Krilo kada se proizvede ide na testiranje pri čemu se vrše razni ekstremni manevri u zraku (razna zaklapanja krila, oštri zaokreti, spirale, test čvrstoće…itd) i ono dobiva ocjenu sigurnosti prema EN standardu. Veća ocjena znači da krilo ima bolje letne karakteristike, ali je manje sigurno, tj. zahtjevnije je za letenje.

Postoje sljedeći sigurnosni razredi krila:

EN - A je kategorija krila za početnike i namijenjena je školovanju budućih pilota parajedrilica. Skromnih je letnih karakteristika, male brzina leta, stabilno je, oprašta pogreške pilota i vrlo je otporno na zaklapanja u turbulentnim uvjetima.

EN - B je kategorija za naprednije školarce i rekreativce koji povremeno lete. Krilo je sigurno i oprašta veliku većinu grešaka koje će uzrokovati školarci i nevješti rekreativci. U slučaju kolapsa sama rješavaju takvu situaciju i vraćaju se u stabilan let. Nakon obuke savjetuje se letjeti ga barem dvije godine.

EN - C je kategorija krila za napredne pilote koji se ovim sportom bave rekreativno i aktivni su u svojim dolascima na letenje, te borave barem 50 sati godišnje u zraku. Krila ove kategorije omogućuju prelete preko 50 km i dugotrajni boravak u zraku.

EN - D je kategorija za aktivne pilote koji imaju razvijenu vještinu, iskustvo i znanje potrebno za letenje ovom  kategorijom krila. Piloti koji žele letjeti ovakav visoki razred moraju imati barem 100 sati godišnje u zraku i biti spremni rješavati sve situacije u koje ih može dovesti. Osim mogućnosti za velike prelete i odličnih letnih karakteristika, s ovom kategorijom krila možete sudjelovati i na natjecanjima i postizati dobre rezultate, no uvijek imajte na umu kad letite ovu kategoriju da su tako dobre letne karakteristike nastale na uštrb sigurnosti.

Competition je kategorija krila namijenjena isključivo natjecateljima koji godišnje u zraku provedu 100 ili više sati, koji često lete i imaju puno iskustva i u stanju su riješiti sve ekstremne situacije u koje ih može dovesti krilo ovakve visoke kategorije.

Posebne kategorije krila:

Tandem krilo: najčešće EN - B kategorije, namijenjeno letu udvoje (pilot+putnik).

Akro krilo: kategorije EN - B i EN - C, namijenjeno izvođenju akrobatskih figura (freestyle).

Partner Aerokluba Flyway

© 2012 Aeroklub Flyway

pluramaks logo

fw